Okej...tror jag nämnde något häromdagen om att jag är svag, att jag måste bli starkare, att jag måste träna... Har svårt att hålla saker på lagomnivå så jag undviker ett tag till. Låser in löparskorna tills is och snö är borta. Skulle dock bara prova en grej lite, inomhus - hemma. Totalt 12 min - på tre dagar. Planka. 3 min, 4 min, 5 min. Pratar jag då om plankor som i brädor, eller plankor som i juniorernas favoriträtt plankstek? Nä, kör den klassiska plankan som i träning. Stärka upp bålen känns bra inför hela vinterns, vårens och sommaren bygge. Så att jag orkar. Eller bara för att jag är lite smågrinig. Oavsett - idag har jag svårt att glömma bort mina muskler, det värker överallt. Efter mitt personliga rekord. Igår. På fem minuter. Vid tredje tillfället. Känner mig dock fortfarande svag...
 
 
 
En salig blandning av plankor - den första nödvändigare (just under det här året) än de andra, den andra godare än de andra, den tredje...säkert bra - på sikt.

1 kommentarer

Leo

30 Jan 2015 20:37

oj vad duktig du e, 5 minuter...

Kommentera

Publiceras ej